Selling Terms
Vilkår og betingelser
1 Selskapet
https://totalproff.no er levert av Susoft AS, organisasjonsnummer 913 156 277. Informasjon og bilder på dette nettstedet er eid av selskapet eller samarbeidspartner, og kan ikke kopieres uten tillatelse.
Kontaktinformasjon Ole-Johnny Pedersen
Telefonnummer: 92 45 45 89
E-Post adresse: ole-johnny@totalproff.no
Juridisk adresse:
Total Proff AS, Rudssletta 50, 1351 Rud
2 Priser
Alle priser er vist i norske kroner og er inklusive MVA. I handlekurven vil du se den totale prisen som inkluderer alle skatter og avgifter.
3 Betaling
Betaling er valgt betaling på checkout. Betalingsmåte gis av Bambora og Sumup. Vi tilbyr online betaling, Vipps betaling og faktura/betaling. Trekk av kortet er gjort når varen er sendt.
3.1 Spørsmål knyttet til din faktura eller betaling
E-Post adresse: post@totalproff.no
3.2 Pris
No fakturaavgift kan være aktuelt på faktura med 14 dagers forfall. For delvis betaling vil bli belastet en månedlig avgift på $ 39 og en rente på 21 %.Normalt tilbys delvis betaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder angitt i henhold til innkjøpspris.
4 Frakt
4.1 leveringsmetoder
Vi leverer varer med mest hensiktsmessig transportør.
4.2 Leveranser
Bestillinger før 10.00 blir behandlet på samme dag, og leveres vanligvis i løpet av 1-3 dager.
Leveransen skjer direkte til den adressen som du har oppgitt ved bestilling, Kan også hentes i butikk 2 timer senere,
4.3 Skadede varer og krav
Til du mottar bestillingen din er det viktig å kontrollere varene for skade eller feil. Om varen skulle bli skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via ole-johnny@totalproff.no. Du har til i år med påstander i henhold til norsk lov.
Ved transportskade er det viktig at det blir dokumentert med bilder sammen med transportør ved levering.
5 Angrerett
Som kunde har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i hovedsak uendret. Klistremerkene bør ikke tas av. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover. Når du benytter deg av angreretten, betaler du selv returfrakten.
Hvis du vil bruke din rett til å angre kjøpet, vil vi refundere hele beløpet for varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene.
Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.
6 Personvern, sikkerhet og personlige data
I forbindelse med din bestilling, godtar du at vi lagrer og bruker dine opplysninger. Dette gjør vi for å oppfylle våre forpliktelser til deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å være i stand til å tilby den service som du forventer fra oss. Vi vil ikke dele personlig informasjon til tredjeparter.
7 Cookies
En cookie er en tekstfil som sendes fra en nettside til datamaskinen der den er lagret enten jeg minne (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte cookies). Cookies brukes til å lagre logg inn eller handlekurv mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er innstilt på å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre en bestilling på vår side. Du kan enkelt endre dette i innstillinger i nettleseren. Vær oppmerksom på at vi bruker ikke informasjonskapsler til å lagre personlig informasjon om deg.
8. REKLAMASJON, Mangel ved varen
Som kunde har du reklamasjonsrett etter kjøpsloven. Er det feil på varene du har mottatt, eller vi har gjort feil ved forsendelsen, erstatter vi returfrakten og sender nye varer uten ekstra omkostninger.
All rett til reklamasjon bortfaller hvis det er gjort forsøk (mislykkede/vellykkede) på å modifisere varen.
"Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting omlevering, prisavslag heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen.
Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport"
Kilde: Forbrukerombudet/Forbrukerrådet.
9.1 Force majeure
Ekstraordinære omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll, slik som krig, omfattende streik, blokade, brann -, miljø-katastrofe, en alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser, kan du frigjøre en del fra de forpliktelser. Slike unntak gjelder under forutsetning av operasjonen kan ikke utføres under disse forholdene. Den andre parten skal umiddelbart bli varslet om forholdene rundt bruk av denne bestemmelsen.
9.2 Endring av kontrakten
For når du som kunde har gjort et kjøp vi ikke har rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.
9.3 Klager
For å klage, kan du kontakte oss på ole-johnny@totalproff.no.
9.4 Tvister
Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort i henhold til disse vilkår. Tvister om kjøpet i henhold til disse vilkår og betingelser skal utelukkende behandles av en norsk domstol.